Tandläkarskräck....

I förrgår natt vaknade jag av att jag hade jätte ont i hela munnen och kunde inte somna om. Letade runt i köket efter värktabletter och efter en stunds letande i halvmörker så hittade jag alvedon. 

Igår blev jag tillsagd att jag måste verkligen ringa tandläkaren för man ska inte gå så länge å ha ont, har haft ont till och från rätt länge nu. 
jag har inte varit hos tandläkaren sen jag gick i nian tror jag för jag e så rädd.
 Jag ser några hål när jag tittar i spegeln, så var så nervös att tandläkaren skulle typ skratta eller håna mig för min mun ser förfärlig ut eftersom det var så länge sedan jag var där, så när jag ringde å skulle boka tid igår var jag jätte nervös.

De första två gångerna jag ringde, var det upptaget, tredje gången gick det fram vanliga signaler men då blev jag så rädd att jag la på luren. 
Men jag ringde upp igen å pratade, så fick en tid idag kl halv tre. 

Varit nervös hela dagen att de ska vara "arga" för jag skött mina tänder så dåligt.

När jag kom dit så var det en jätte bra sköterska jag fick. Jag sa direkt att jag var nervös och hon såg det på mig med sa hon. Vi gick ini. Rummet å började med röntgenbilder. Sen tog hon bort lite tandsten, men det var inte så farligt med tandsten, jag har skött tandborstningen bra! Hade tre hål å en rot som måste bort. Å hon var jätte snäll och lugn. Så det gick super bra. Var nervös i onödan :)  så henne ska jag alltid gå till nu. 

Intressant inlägg va?! :) ville bara skriva att jag var duktig å äntligen tog tag i att gå dit!!! Känns mycket bra nu! :)

Kommentarer
Postat av: Emely Tuväng Korabik

Superbäst är du!!!! =)

2014-04-11 @ 09:46:41
URL: http://www.emssan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0