Back home!

Kom hem från Danmark i går kväll.
har haft jätte roligt. =)
åkte i måndags morse kl 05.55 och skulle ha varit framme runt tio tiden i Köpenhamn...MEN...det blev inte så...vi var framme i Danmark runt ett.
Det var signalfel i malmö och lund så i Alvesta fick alla gå av tåget och åka buss istället...det var bara det att alla fick inte plats i bussen och fler bussar skulle inte komma. det var bara att snällt vänta en timme på nästa tåg som skulle gå direkt till Danmark. skönt tänkte vi!
när det tåget kom så var det inte ett direkt tåg så vi fick byta tåg i malmö...lite smått irreterande...
men vi kom ju fram tillslut.

letade efter hotellet en stund, hittade det tillslut!
det var jätte fint  * * * * -stjärnigt.

Vårt rum:



snabb dusch och klädbyte sen var det dags för Tivoli!!!  =)

Det var jätte varmt. mellan 29-35 grader.
en hel del pengar gick på att köpa massa dricka hela tiden.

köpte varsin jätte glass, 2 kulor, mjukglass, gräddboll, grädde och sylt.
fast min grädde å sylt hamnade på backen...fast lika glad för det var jag för jag gillar inte grädde så mycket!


Fick upp Annie i fritt fall! det trodde jag inte men hon åkte den 2 gånger!! =)
Jag tycker den e såå härlig, man för ett sådant härligt sug i magen när man sitter där högst upp och väntar på att skjutas ner med full fart! =) riktigt skoj!


Åkte även denna ett par gånger tills magen sa stopp.
runt, upp å ner hit å dit...annie åkte också denna...=)


sen fick annie upp mig i denna...den gröna pelaren där borta.
typ slänggungan fast mycket mycket högre upp....
fy f*n vad äclkigt jag tyckte det var...det var för högt upp förlänge...usch...



Fanns ett "Rasmus Nalle" - land. =)
nån som minns Rasmus Nalle??




Tog denna bilden i nån karusell...inte den bästa.



Äpplen med nått rött på å lite kokos. gott var det som 17!!!



Rutchebanen!! =)








På vägen tillbaka till hotellet så gick in på 7eleven, skulle köpa is te...
vi köpte 2 is te och 2 sådanahära:

Tänk om man kunde köpa det på våra 7eleven´s!!! fast den var inte god...



Innan vi skulle åkta tåget hem igen så gick vi stan!
Efter några minuter började det att ösregna. stora tunga droppar...
verkligen inte kul...sicksackade oss fram under affärs markiserna. tillslut köpte vi paraplyn och sen satte vi oss på ett mysigt café. sen när vi kom därifrån så hade det slutat att regna och den jobbiga kvava luften kom tillbaka.
men vi hade roligt iaf!

köpte 2 affischer, smyckeshållare, hatt, diadem.

Älskade Jokern! <3





Har fler kort från Danmark men dom har Annie i sin kamera.
ska till henne i morgon för då e det mörbylånga marknad så jag tänkte ladda över bilderna då..å hon ska få bilderna som jag har!

Har haft riktigt oligt domma 2 dagarna!!! vill åka tillbaka igen!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0