Gotland -09

Jag och min sambo Coffe var på Gotland för några helger sedan.
Det var kubb VM. Vi åkte dit med ett av kubb lagen från nybro. ( 69 st kubb banor)
Åkte upp till färjan i Oskarshamn med MC på torsdagen.
Jensa från laget tyckte jag var en idiot som satte mig på mc:en när Coffe körde.
Ska kanske tillägga att Coffe älskar att köra snabbt och idiotiskt.
Åkte inte under 140 km/h nån gång...bara vid stoppen då såklart.
När vi väl kommer fram till färjan och ska "checka in" så säger tjejen i luckan att vår båt som ska gå hem på söndag kl 07:20 är inställ pga färje krocken.
Jaha vad kul, vad ska vi göra nu då? antingen skulle vi åka hem på lördagen eller på tisdagen. Men vi sa att vi kan inte åka hem på tisdagen för vi jobbar båda två på måndag så vi måste åka hem på söndag för vi vill ju inte missa kubb vm finalen på lördagen. Men hon sa att tyvärr finns det inget att göra, men ni kan gå upp och prata med dom på kontoret.
Sagt och gjort. Vi gick upp till kontoret och pratade med en trevlig kille som efter mycket om och men fick in oss på båten på söndagen. Äntligen kunde vi andas ut. skönt.
båtresan gick bra! ingen krock! ( på båten fanns artisterna Svenne och Lotta), (såg även Henrik Hjelt i Hemse!! =) )
Tyvärr så gick det inte så bra för vårt Nybro lag. Hela finalen vanns av TEAM EKEBY!!! HURRA HURRA!!! Jätte duktiga! finalen var jätte spännande.

Hade en underbar helg på Gotland med fint varmt väder!
Vill åka det fler gånger!! och det blir det säkert. =) 
           
Kubb VM loggan!!
                                                                                                                                /Lindha

                                                             


.

Kommentarer
Postat av: Hannaa

Din toka att åka motorcykel!

Jag skulle aldrig sätta mig på nått med motor och bara 2 hjul!

2009-08-13 @ 09:09:08
URL: http://rockparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0