första doppet avklarat.... (ofrivilligt)

var ute å skulle flytta kor å kalvar nu i kväll...en kalv sprang åt fel håll så jag å svenne fick gå å leta efter den.

efter ett tag kom jag fram till en "vattenpöl" i skogen. kände försiktigt med foten hur djupt det var, inte så farligt så jag jag tog ett steg till, fortfarande ok att gå där. tredje steget gick jag på en stor pinne som låg i pölen för säkerhets skull .. fjärde steget blev ett magplask.
foten bara försvann djupare och djupare. och ju mer jag sprattlade ju mer sjönk jag.

gav ifrån mig ett sånt åååhhh-tjut när jag ramlade... lite kul va det faktiskt ändå! ;)

tillslut kom jag ju upp iaf. stövlarna var totalt vattenfyllda å blytunga att gå med. men det var rätt skönt att gå med dom, vaaär som massage varje steg! :) kanske nån blivande uppfinning?!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0